Το imagine cup είναι ο μεγαλύτερος διαγωνισμός καινοτομίας στον τομέα επιστημών πληροφορικής, που διοργανώνεται από τη microsoft σε ετήσια βάση από το 2003. Ο «Τ» συνάντησε τους έλληνες φοιτητές που διεκδίκησαν το βραβείο σχεδιασμού λογισμικού, τη νικήτρια ομάδα και βραβευμένους παλαιότερων ετών, ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα από το ακαδημαϊκό και επαγγελματικό μέλλον της Ελλάδας.
dotSPECIAL
(Πανεπιστήμιο Πατρών)
oramA Λογισμικό για παιδιά με νοητική υστέρηση.
Μέλη: Ερρίκος Αλκαλάι (Τμήμα Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής, 4ο έτος, 22 ετών), Νικόλαος Καλλιαγκόπουλος (Τμήμα Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής, 6ο έτος, 24 ετών), Αγησίλαος Σούλας (Τμήμα Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής, 5ο έτος, 23 ετών), Παναγιώτης Λελούδας (Τμήμα Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής, μεταπτυχιακό 1ο έτος, 24 ετών).
Ερρίκος Αλκαλάι: Άκουσα για πρώτη φορά το όνομα Microsoft από τα παιδικά μου χρόνια, σε ηλικία περίπου 5 ετών, όταν ήρθα σε επαφή με τα Windows 3.1 σε ένα σύγχρονο για την εποχή laptop.
Ξεκίνησα προγραμματισμό στην Α΄ Λυκείου. Το ενδιαφέρον μου για τους υπολογιστές επεκτάθηκε από την καθημερινή χρήση στον προγραμματισμό απλών εφαρμογών. Έτσι λοιπόν με πλησίασε ο καθηγητής Πληροφορικής του σχολείου και μου είπε να συμμετάσχω στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Πληροφορικής.
Το project μας δημιουργήθηκε ως η πρώτη σουίτα λογισμικού για παιδιά με νοητική υστέρηση. Στόχος ήταν να φέρουμε τους υπολογιστές στα παιδιά με νοητική υστέρηση, καθώς κάθε άνθρωπος θα πρέπει να έχει αυτή τη δυνατότητα/ελευθερία. Αποτελείται από ψυχαγωγικές και εκπαιδευτικές εφαρμογές που σχεδιάστηκαν υπό την καθοδήγηση ειδικών επιστημόνων και ανθρώπων που βρίσκονται συνεχώς δίπλα στα παιδιά. Επιπλέον, δίνεται η δυνατότητα στους εργοθεραπευτές να το προσαρμόσουν στις ανάγκες του κάθε παιδιού και να παρακολουθούν την πρόοδό του μέσα από τα διάφορα παιχνίδια. Με λίγα λόγια, ανοίγουμε ένα νέο δρόμο για την εκπαίδευση αυτών των τόσο ξεχωριστών παιδιών.
Σε δέκα χρόνια από σήμερα θα σκεφτόμουν τον εαυτό μου... Καλύτερα να σου πω για το άμεσο μέλλον. Αφού τελειώσω τις σπουδές μου στην Ελλάδα, στρατιωτική θητεία καθώς και ένα πιθανό μεταπτυχιακό στις ΗΠΑ, το ιδανικό σενάριο για μένα θα ήταν να άρχιζα τη σταδιοδρομία μου στις ΗΠΑ τόσο σε επαγγελματικό όσο και σε προσωπικό επίπεδο.
dotSPECIAL Εφεύρεση: Λογισμικό για παιδιά με νοητική υστέρηση
eAnima
(Πανεπιστήμιο Πατρών)
i-Protection Εφαρμογή αλληλεπίδρασης
Μέλη: Απόστολος Μάστορης (Τμήμα Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής, τελειόφοιτος / 5ο έτος, 23 ετών), Σοφία Μαλαγκονιάρη (Τμήμα Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής, πτυχιούχος, 25 ετών), Ιωάννης Παπαβασιλείου (Τμήμα Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής, τελειόφοιτος / 5ο έτος, 23 ετών), Δημήτριος Γκορτσίλας (Τμήμα Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής, τελειόφοιτος / 5ο έτος, 23 ετών).
Aπόστολος Μάστορης: Το όνομα Microsoft το άκουσα για πρώτη φορά στην παιδική μου ηλικία, με την πρώτη μου επαφή με τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, όταν ήμουν 7 ετών. Ξεκίνησα προγραμματισμό μετά τα 18, όταν μπήκα στη σχολή, στο Τμήμα Μηχανικών Υπολογιστών και Πληροφορικής.
Το project μας αποτελεί μια διαδραστική εφαρμογή με την οποία οι χρήστες μπορούν να αλληλεπιδρούν με το κινητό, το PDA ή τον υπολογιστή τους με μια διαδικτυακή πύλη, ένα portal, για να ανταλλάσσουν πληροφορίες σε περίπτωση φυσικών καταστροφών. Είναι ένα στοχευμένο σύστημα, ο χρήστης δηλαδή επιλέγει τις περιοχές και τα γεγονότα για τα οποία θέλει να ενημερώνεται και το σύστημα αναλαμβάνει στη συνέχεια την ανανέωση των δεδομένων στην περίπτωση κάποιου συμβάντος.
Σε δέκα χρόνια από σήμερα θαήθελα να βρισκόμουν σε μια εταιρεία όπως η Microsoft, αλλά όχι αναγκαστικά σε αυτή. Ως μηχανικός έχω τη γνώση για προγραμματιστικές υλοποιήσεις, αλλά θα μπορούσα να βρίσκομαι και σε κάποια διευθυντική θέση, σε κάποια θέση project manager για το σχεδιασμό ιδεών, όπως το δικό μας πρόγραμμα, και την παραγωγή νέων ιδεών.
eAnimaΕφεύρεση: Εφαρμογή αλληλεπίδρασης σε περιπτωσεισ φυσικων καταστροφων
Megadodo
(Oικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών)
Touring Machine ψηφιακός ξεναγός
Μέλη: Γιώργος Καρακατσιώτης (Τμήμα Πληροφορικής, υποψήφιος διδάκτορας, 27 ετών), Βαγγέλης Πτερνέας (Τμήμα Πληροφορικής, 3ο έτος, 22 ετών).
Γιώργος Καρακατσιώτης: Ήμουν 11 ετών όταν πρωτάκουσα το όνομα Microsoft, στις αρχές της δεκαετίας του 1990. Ξεκίνησα προγραμματισμό όταν ήμουν 17-18 χρόνων. Για την πλάκα μου, στην αρχή, προτού περάσω στο πανεπιστήμιο. Στη φάση δηλαδή που βλέπεις κάτι και σκέφτεσαι «ενδιαφέρον, να το ψάξω». Το project μας θέλει να είναι ένας εξατομικευμένος ξεναγός. Η ιδέα είναι ότι κάθε μέρα χιλιάδες άνθρωποι περνούν από τα μουσεία του κόσμου: 26.000 από το Λούβρο, 15.000 από το Βρετανικό Μουσείο, για παράδειγμα. Περισσότεροι από 1.000.000 επισκέπτες έχουν ήδη περάσει από το Μουσείο της Ακρόπολης. Τα μηχανήματα ξενάγησης έχουν προηχογραφημένα, στατικά μηνύματα, οι ξεναγοί είναι γενικά ακριβή λύση. Η εφαρμογή μας προωθεί μια πιο ζωντανή εμπειρία, με επιλογές που εξαρτώνται από την ηλικία ή τα ενδιαφέροντα του καθενός. Λειτουργεί και ως virtual ξενάγηση, αν κάποιος θέλει να δει τα εκθέματα από τον υπολογιστή του σπιτιού του όσο και με κινητό τηλέφωνο, όπου και υπάρχουν περισσότερες δυνατότητες, καθώς ανάλογα με την κίνηση στο χώρο προσαρμόζεται και η λίστα των διαθέσιμων περιγραφών για κάθε έκθεμα.
Σε δέκα χρόνια από σήμερα θα σκεφτόμουν τον εαυτό μου να έχει ολοκληρώσει το διδακτορικό του και να ασχολείται επαγγελματικά με το αντικείμενο.
Megadodo Εφεύρεση: ψηφιακός ξεναγός
Eternity
(Πανεπιστήμιο Πειραιά, ΤΕΙ Πειραιά, Πανεπιστήμιο Πατρών)
Charity 2.0 Εθελοντική εργασία και δωρεά χρημάτων
Μέλη: Αλέξανδρος Ταλαβάρι (Τμήμα Ηλεκτρονικών Υπολογιστικών Συστημάτων, ΑΤΕΙ Πειραιά, 2ο έτος, 20 ετών), Γιώργος Μανωλτζάς (Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων, Πανεπιστήμιο Πειραιά, 2ο έτος, 21 ετών), Αριάδνη-Ειρήνη Σκουληκάρη (Τμήμα Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορικής, Πανεπιστήμιο Πατρών, 5ο έτος, 22 ετών), Γιώργος Βασιλειάδης (Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων, ΑΤΕΙ Πειραιά, 2ο έτος, 21 ετών).
Αλέξανδρος Ταλαβάρι: Σε αντίθεση με την πιτσιρικαρία σήμερα, που ήδη από τα τρία έως τέσσερα έχει την πρώτη επαφή με τα PC, εγώ άκουσα για πρώτη φορά το όνομα Microsoft όταν ήμουν 6-7 χρόνων λόγω των Windows 95.
Ξεκίνησα προγραμματισμό στα 14 με 15 μου. Άρχισα να γράφω σε γλώσσα PASCAL – μου είχε δείξει ένας καθηγητής στο Γυμνάσιο. Σοβαρά όμως ξεκίνησα, μπορώ να πω, πέρυσι, όταν πέρασα στο ΤΕΙ Πειραιά.
Το project μας είναι μια εφαρμογή που προσφέρει σε φιλανθρωπικές - περιβαλλοντικές οργανώσεις τη δυνατότητα να ενημερώνουν τους διάφορους επισκέπτες για τη δράση τους και να τους δίνουν τη δυνατότητα να βοηθήσουν στο έργο τους, είτε με δωρεές χρήματων είτε με εθελοντική εργασία, σε ελάχιστο χρόνο, μόνο με ένα «κλικ» του ποντικιού.
Σε δέκα χρόνια από σήμερα θα σκεφτόμουν τον εαυτό μου στην Αμερική, στη Νέα Υόρκη, να εργάζεται σε κάποια μεγάλη εταιρεία προγραμματισμού.
Eternity Εφεύρεση: εθελοντική εργασία και δωρεά χρημάτων
Beezy
(Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης)
Beehive εκπαιδευτική πλατφόρμα
Μέλη: Λία Καμπάνταη (Τμήμα Πληροφορικής, 4ο έτος, 22 ετών), Κική Κεντζίδου (Τμήμα Πληροφορικής, επί πτυχίω, 30 ετών), Μαριάννα Πολάτογλου (Τμήμα Πληροφορικής, 3ο έτος, 20 ετών).
Λία Καμπάνταη: Άκουσα για πρώτη φορά το όνομα Microsoft... Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου, σε ηλικία 4-5 ετών, στον οικιακό υπολογιστή, με το ανάλογο λογισμικό. Ξεκίνησα προγραμματισμό στη Γ΄Λυκείου.
Το project μας είναι μια εκπαιδευτική πλατφόρμα, αλλά όχι με τη στενή έννοια της εκπαίδευσης. Δίνει έμφαση στην εγκυρότητα της πληροφορίας, ακριβώς για να διασφαλίσει την ποιότητά της σε μια εποχή που στο Internet αυτό είναι ένα ζήτημα και εκτείνεται σε τέσσερις κατευθυντήριες γραμμές, «μαθαίνω», «δικτυώνομαι», «δρω» και «παίζω». Υποστηρίζει τις αρχές της ολιστικής εκπαίδευσης, όπου πέρα από τη μόρφωση προωθούνται πολύ οι αξίες της συναδελφικότητας και της συνεργασίας. Θεωρούμε, σύμφωνα και με το θέμα του διαγωνισμού, ότι μόνο μέσα από μια τέτοια μορφή παιδείας μπορεί να καλυτερεύσει μακροπρόθεσμα ο κόσμος. Σε δέκα χρόνια από σήμερα θα σκεφτόμουν τον εαυτό μου κάπου αλλού, όχι στην Ελλάδα. Θα ήθελα μια καριέρα στο χώρο της πληροφορικής, κατά προτίμηση κάτι σχετικό με Microsoft επίσης εκτός Ελλάδας.
Beezy Εφεύρεση: εκπαιδευτικη πλατφορμα
HCI Group
(Πανεπιστήμιο Πατρών)
PopUp προστατευτικό γιλέκο
Μέλη: Δημήτρης Ράπτης (Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Τεχνολογίας Υπολογιστών, υποψήφιος διδάκτορας, 30 ετών), Επαμεινώνδας Ροντογιάννης (Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Τεχνολογίας Υπολογιστών, 3ο έτος, 20 ετών), Παύλος Λαμπράκης (Τμήμα Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής, 2ο έτος, 19 ετών), Θρασύβουλος Καρύδης (Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Τεχνολογίας Υπολογιστών, 1ο έτος, 18 ετών).
Δημήτρης Ράπτης: Το 1995 άκουσα για πρώτη φορά το όνομα Microsoft. Να φανταστείς ότι η πρώτη μου επαφή με λειτουργικό σύστημα ήταν σε DOS και με κάτι σε Windows ασχολήθηκα για πρώτη φορά όταν πέρασα στο πανεπιστήμιο, το 1997, το 1995 τα είχα δει στον υπολογιστή ενός φίλου. Ξεκίνησα προγραμματισμό πάλι το 1995, στα 15 μου, όταν είχε ο πατέρας μου στο κατάστημά του έναν αρχαίο υπολογιστή για να κόβει αποδείξεις. Σε πολύ παιδικό στάδιο, βέβαια.
Το project μας είναι ένα γιλέκο για ανθρώπους που κινδυνεύουν από πτώσεις. Προορίζεται για άτομα με κινητικά προβλήματα, ηλικιωμένους ή άτομα με επιληψία, οι οποίοι συνήθως πέφτουν προς τα πίσω, με το σύστημα να εστιάζεται στην προστασία της λεκάνης και του κεφαλιού.
Σε δέκα χρόνια από σήμερα θα σκεφτόμουν τον εαυτό μου καθηγητή σε ένα πανεπιστήμιο στην Εσθονία! Oλοκληρώνω το διδακτορικό μου αυτή την εποχή και κάπου εκεί με βλέπω. Αν και τώρα με την κρίση μπορεί να καταλήξω και σε καμιά Σαουδική Αραβία...
HCI Group Εφεύρεση: Προστατευτικό γιλέκο
(ΑΠΘ)
CascAideGlobal© πλατφόρμα πληροφοριών σε καταστάσεις εκτάκτου ανάγκης
Μέλη: Φωτεινή Καλύβα (Τμήμα Πληροφορικής, 3ο έτος, 20 ετών), Devin Jeffrey (Τμήμα Πληροφορικής, 3ο έτος, 22 ετών), Παναγιώτης Μπαΐλης (Τμήμα Πληροφορικής, 3ο έτος, 19 ετών), Φωκίων Σωτηρόπουλος (Τμήμα Πληροφορικής, 3ο έτος, 20 ετών).
Φωτεινή Καλύβα: Μαζί με τα Windows 95 έμαθα για πρώτη φορά το όνομα Microsoft. Ξεκίνησα προγραμματισμό πρόσφατα, πριν από τρία χρόνια, το 2007, όταν πέρασα στη σχολή μου.
Το project μας είναι μια πλατφόρμα που παρέχει στον χρήστη τη δυνατότητα άντλησης πληροφοριών, έκκλησης σε βοήθεια και καθοδήγησης σε περίπτωση φυσικής καταστροφής, ώστε να αντεπεξέρχεται σε καταστάσεις εκτάκτου ανάγκης με τη βοήθεια του κινητού του τηλεφώνου. Είναι μια χρηστική εφαρμογή που μπορεί να αποδειχθεί ιδιαίτερα αποτελεσματική.
Πώς θα σκεφτόμουν τον εαυτό μου σε δέκα χρόνια από σήμερα; Αν και δεν μπορώ να πω τίποτα με σιγουριά, θα ήθελα να έχω προχωρήσει στο χώρο της πληροφορικής και να μπορέσω να εργαστώ σε μια εταιρεία όπως η Microsoft.
Αct Εφεύρεση: Πλατφόρμα πληροφοριών σε καταστάσεις εκτάκτου ανάγκης
umbrellaGR
(TEI Λαμίας)
C.A.D.D. λογισμικό ιατρικής διάγνωσης
Μέλος: Δημήτρης Ζέρβας (Τμήμα Πληροφορικής και Τεχνολογίας Υπολογιστών, 4ο έτος, 22 ετών).
Δημήτρης Ζέρβας: Νομίζω ότι ήμουν στη Δ’ Δημοτικούόταν πρωτάκουσα για τη Microsoft. Σε πολύ νεαρή ηλικία πάντως...
Ξεκίνησα προγραμματισμό σε όχι και πολύ σοβαρό επίπεδο από το λύκειο. Στη Β΄ Λυκείου, θα έλεγα, εκεί γύρω αποφάσισα ότι μου άρεσε.
Το project μου στην ουσία είναι λογισμικό το οποίο βοηθάει τον γιατρό ή εξετάζοντα κατά τη διάρκεια της διαγνωστικής διαδικασίας. Εισάγει συμπτώματα, χαρακτηριστικά ή άλλα δεδομένα του ασθενούς, το πρόγραμμα μέσα από τη βάση δεδομένων του τα αντιστοιχεί σε ασθένειες και κάνει προτάσεις – από μια λίστα πιθανών ασθενειών μέχρι άλλα συμπτώματα που θα μπορούσε να ελέγξει.
Συγκροτημένο πλάνο δεκαετίας δεν έχω, αλλά μέσα στα επόμενα χρόνια ελπίζω ότι θα έχω καταφέρει να έχω ασχοληθεί περισσότερο με πράγματα που με ενδιαφέρουν σε επίπεδο σπουδών, με ένα μεταπτυχιακό, για παράδειγμα, και να έχω μια δουλειά πάνω σε αυτό το αντικείμενο.
umbrellaGR Εφεύρεση: Λογισμικό ιατρικής διάγνωσης
Epione
(ΑΠΘ)
Epione σύστημα διαχείρισης πόνου
Μέλη: Στέφανος Ελευθεριάδης (Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανολόγων και Μηχανικών Υπολογιστών, τελειόφοιτος, 22 ετών),Σταμάτης Γεωργούλης (Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανολόγων και Μηχανικών Υπολογιστών, τελειόφοιτος, 22 ετών), Δημήτρης Τζιώνας (Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανολόγων και Μηχανικών Υπολογιστών, πτυχιούχος, 25 ετών), Κώστας Βρένας (Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανολόγων και Μηχανικών Υπολογιστών).
Στέφανος Ελευθεριάδης: Άκουσα για πρώτη φορά το όνομα Microsoft πριν από δέκα χρόνια περίπου, σε ηλικία 8-10 ετών. Windows 3.1 στο laptop του πατέρα μου...
Ξεκίνησα προγραμματισμό σοβαρά στη σχολή από το 2005 και μετά. Και λιγότερο σοβαρά το καλοκαίρι του 2005, πριν αρχίσει η σχολή.
Το project μας είναι ένα σύστημα διαχείρισης πόνου, μια έξυπνη λύση πάνω στη διαχείριση πόνου. Το έχουμε φανταστεί ως ένα 3D περιβάλλον, στο οποίο θα βρίσκεται ο χρήστης, υπάρχει μια webcam η οποία αναγνωρίζει εκφράσεις πόνου και τις κατατάσσει σύμφωνα με μια επιστημονική κλίμακα και ενεργοποιεί διάφορες αντιδράσεις και λύσεις του προβλήματος. Έχουμε ασχοληθεί πολύ με το λεγόμενο phantom limp pain, ασθενείς που αισθάνονται πόνο σε ακρωτηριασμένο μέλος, με προσομοίωση χρήσης επαυξημένης πραγματικότητας.
Σε δέκα χρόνια από σήμερα θα σκεφτόμουν τον εαυτό μου... Δεν ξέρω τι να σου απαντήσω. Ελπίζω πρώτα να ζω σε δέκα χρόνια, μετά θα δούμε! Μακροχρόνια σχέδια αυτά! Να σου πω για πέντε; Να έχω τελειώσει με ένα διδακτορικό, αν αποφασίσω να το ακολουθήσω, και σιγά-σιγά να είμαι στα πρώτα χρόνια της επαγγελματικής αποκατάστασης. Τα δέκα χρόνια είναι τεράστια απόσταση...
Epione Εφεύρεση: σύστημα διαχείρισης πόνου
ΜΑΧ
(Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών)
Act-Social κοινωνική δικτύωση για εθελοντισμό
Μέλη: Μαρία Γραμμένου (Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, μεταπτυχιακό πρόγραμμα Oικονομική και Διοίκηση των Τηλεπικοινωνιακών Δικτύων, 23 ετών), Άννα Τρικαλινού (Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, 5ο έτος, 22 ετών), Χαράλαμπος Ξιναρής (Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, 5ο έτος, 25 ετών).
Mαρία Γραμμένου: Ήμουν πολύ μικρή όταν άκουσα το όνομα Microsoft . Στη Β΄ τάξη, νομίζω. Επτά ετών; Κάπου εκεί. Στην αρχή ασχολήθηκα με τον υπολογιστή που είχαμε σπίτι, στη συνέχεια μόνη μου. Ξεκίνησα προγραμματισμό από το πρώτο έτος της σχολής. Πριν γνώριζα κάποια πράγματα σε θεωρητικό επίπεδο μόνο. Το project μας είναι ένα μέσο κοινωνικής δικτύωσης που στοχεύει στο να προωθήσει τον εθελοντισμό και τις δωρεές, ώστε να βοηθήσει στην επίλυση κοινωνικών και οικονομικών προβλημάτων. Παρέχουμε στους χρήστες διάφορες δυνατότητες στο να ενημερώνουν, να δημοσιοποιούν διάφορα events και να δημιουργούν groups για την οργάνωση και επικοινωνία μεταξύ τους. Σε δέκα χρόνια από σήμερα θα σκεφτόμουν τον εαυτό μου να έχει φτάσει σε ένα υψηλό στάδιο από άποψη εργασίας. Να εργάζομαι σε κάποια εταιρεία με αντικείμενο την πληροφορική ή τις επικοινωνίες και να έχω μια καίρια θέση στην οποία να μπορώ να λαμβάνω αποφάσεις για το μάνατζμεντ, τις υλοποιήσεις ή την προώθηση των προϊόντων της.
MAX Εφεύρεση: κοινωνική δικτύωση για εθελοντισμό
Ducks of Digital Systems
(DoDS, ΠανεπιστήμιοΠειραιά)
Green Bay υπηρεσία για ανακύκλωση υπολογιστών και κινητών
Μέλη: Κωνσταντίνος Μαγκανάρης (Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων, 6ο έτος, 24 ετών), Παναγιώτης Κούκουρας (Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων, 4ο έτος, 22 ετών).
Κωνσταντίνος Μαγκανάρης: Ήταν σίγουρα πριν από την ηλικία των 12 που άκουσα για πρώτη φορά το όνομα Microsoft.
Ξεκίνησα προγραμματισμό αργά, μετά τη σχολή.
Το project μας έχει στόχο τη δημιουργία μιας on-line υπηρεσίας που θα δίνει τη δυνατότητα παραλαβής, αποθήκευσης και επαναδιανομής ηλεκτρονικών υπολογιστών και κινητών τηλεφώνων σε κοινωφελείς σκοπούς. Μέσω της επαναχρησιμοποίησης των προαναφερθεισών συσκευών προσπαθούμε να συνδράμουμε στην επίλυση προβλημάτων της εποχής μας όπως: α) τον ψηφιακό αναλφαβητισμό, β) την αύξηση των εξαιρετικά επικίνδυνων ηλεκτρονικών αποβλήτων που σε διαφορετική περίπτωση θα απορρίπτονταν σε χωματερές και δεν θα ανακυκλώνονταν, γ) την οικονομικά δύσκολη κατάσταση που επικρατεί στις μέρες μας και αποτρέπει φορείς από το να καλύψουν τις ανάγκες τους σε τεχνολογικό εξοπλισμό.
Σε δέκα χρόνια από σήμερα θα σκεφτόμουν τον εαυτό μου... Σε δέκα, δύσκολο. Σε πέντε θα ήθελα να συνεχίσω σε μεταπτυχιακό επίπεδο στην Ελλάδα και το εξωτερικό και μετά από αυτό σε οτιδήποτε ταιριάζει με τον τρόπο που βλέπω την πληροφορική.
Ducks of Digital Systems Εφεύρεση:Υπηρεσία για ανακύκλωση υπολογιστών και κινητών
BOX
Embedded Development
Oι ομάδες που συμμετέχουν σ’ αυτή την κατηγορία διαγωνίζονται on-line και οι επικρατέστερες προκρίνονται απευθείας στο διεθνή τελικό.
Aesthesis
(ΑΠΘ)
Aesthisis Μουσική για άτομα με απώλεια ακοής
Μέλη: Παρασκευάς Χουρτσίδης (Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών, 5ο έτος, 23 ετών), Δημήτρης Φίλος (διπλωματούχος Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών, μεταπτυχιακός φοιτητής προγράμματος Ιατρικής Πληροφορικής), Ευάγγελος Ατματζάκης (Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών, 5ο έτος, 23 ετών), Ιωάννα Τζιουβάρα (Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών, τελειόφοιτη, 23 ετών).
Παρασκευάς Χουρτσίδης: Άκουσα για πρώτη φορά το όνομα Microsoft όταν ήμουν 7 ετών, το 1994, αλλά η πρώτη προσωπική χρήση ήταν σε Windows Millennium. Ξεκίνησα προγραμματισμό το καλοκαίρι του 2004. Το άφησα μετά γιατί η κατεύθυνσή μου στη σχολή είναι διαφορετική από τον προγραμματισμό και το ξανάπιασα τώρα. Σε δέκα χρόνια από σήμερα θα σκεφτόμουν τον εαυτό μου μάλλον έξω! Ελπίζω να πάνε όλα καλά, να βρω μια δουλειά πάνω στο αντικείμενό μου και θα κυνηγήσω και την περίπτωση της επαγγελματικής σταδιοδρομίας στο εξωτερικό.
Δημήτρης Φίλος: Το project μας είναι ένα πολυτροπικό μοντέλο μετάδοσης της μουσικής πληροφορίας μέσω άλλων μεθόδων και όχι μέσω της «αέρινης», ας πούμε, ακοής. Τα άτομα με προβλήματα ακοής δεν θα πρέπει να αποκλείονται από τη μουσική, αισθάνονται τη μουσική, με κλασικά παραδείγματα τον Μπετόβεν και τη σύγχρονη Έβελιν Γκλέινι. Προσπαθούμε μέσω δονήσεων στο σώμα τους να τους μεταφέρουμε το συναισθηματικό μέρος της μουσικής πληροφορίας, αλλά παράλληλα να το συνδέουμε με οπτική πληροφορία, συμβιβάζοντας τη λειτουργικότητα με το κόστος.
Gaming Design
Oι ομάδες που συμμετέχουν σ’ αυτή την κατηγορία διαγωνίζονται on-line και οι επικρατέστερες προκρίνονται απευθείας στο διεθνή τελικό.
TTD
(Πανεπιστήμιο Πατρών, ΤΕΙ Πατρών)
Μέλη: Απόστολος Λιβάνιος (Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Τεχνολογίας Υπολογιστών, 2ο έτος, 19 ετών), Κωνσταντίνος Χατζηλυγερούδης (Τμήμα Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής, 1ο έτος, 19 ετών), Κωνσταντίνος Δόγκας (Τμήμα Oπτικής και Oπτομετρίας, 2ο έτος, 19 ετών).
Απόστολος Λιβάνιος: Άκουσα για πρώτη φορά το όνομα Microsoft το 1995, σε ηλικία 5 ετών. Ξεκίνησα προγραμματισμό μεταξύ Γ΄ Γυμνασίου και Α΄ Λυκείου, αν και όχι συστηματικά.
Το project μας ονομάζεται Spring, είναι παιχνίδι στρατηγικής και το υλοποιούμε μια παρέα παιδιών που γνωριζόμαστε μεταξύ μας από το νηπιαγωγείο και το δημοτικό. Ξεκινώντας το παιχνίδι, ο παίκτης αναλαμβάνει μια περιοχή στην οποία έχει την ευκαιρία να επιφέρει αλλαγές χτίζοντας κτίρια (νοσοκομεία, πανεπιστήμια, εργοστάσια κ.λπ.) και αλλάζοντας τους φόρους. Κάθε ενέργεια του παίκτη έχει επίπτωση στο πόσο τον συμπαθούν ή τον αντιπαθούν οι πολίτες. Σκοπός είναι ο παίκτης να οδηγήσει την περιοχή του στην επίτευξη των 8 στόχων της χιλιετίας του OΗΕ. O παίκτης δηλαδή πρέπει να πάρει αποφάσεις που θα βλάψουν τους πολίτες ή την περιοχή του-περιβάλλον, με απώτερο σκοπό να αποκτήσει πόρους για να χτίσει τα κτίρια που χρειάζονται για την επίτευξη των στόχων. Πρέπει να προσέξει όμως να μη μειωθεί πολύ η δημοτικότητά του, γιατί σε αυτή την περίπτωση θα χάσει.
Δεν έχω ιδέα πού θα βρίσκομαι σε δέκα χρόνια! Δεν μπορώ καν να φανταστώ πώς θα είναι η Ελλάδα, ειδικά μετά τις εξελίξεις των τελευταίων ημερών. Άμεσα, για λόγους σπουδών, σκέφτομαι να φύγω από την Ελλάδα, θα ήθελα όμως να επιστρέψω αργότερα. Για εργασία δεν έχω κάτι ακόμη στο μυαλό μου. Θα δούμε...
Τα Νέα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου