Σάββατο 3 Απριλίου 2010

ΚΑΛΩΣ ΗΛΘΕΣ ΠΑΡΑΞΕΝΕ ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ ΜΟΥ

Η ΣΚΟΤΕΙΝΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΤΟΥ ΠΑΠΑ ΒΕΝΕΔΙΚΤΟΥ

Oταν ο Πάπας Βενέδικτος ΙΣΤ΄ ήταν αρχιεπίσκοπος Μονάχου και Φράιζινγκ, τον απασχολούσαν κυρίως θεολογικά ζητήματα και ζητήματα πίστης, και λιγότερο προσωπικά ζητήματα.
Αυτό εξηγεί, λένε οι υποστηρικτές του, το γεγονός ότι ο τότε αρχιεπίσκοπος Γιόζεφ Ράτσινγκερ δεν παρακολούθησε από κοντά τη δράση παιδόφιλου ιερέα, τον οποίο μετέθεσαν στην αρχιεπισκοπή του το 1980, και στον οποίο ο ίδιος έδωσε άδεια να εργάζεται.
Και όμως, το 1979, ένα χρόνο προτού ο μετέπειτα Πάπας εγκρίνει τη μετάθεση του ιερέα Πέτερ Χούλερμαν στο Μόναχο, ο αρχιεπίσκοπος Ράτσινγκερ εμπόδισε το διορισμό, στο τοπικό πανεπιστήμιο, ενός εξέχοντος καθηγητή Θεολογίας, τον οποίο είχε συστήσει η πρυτανεία του πανεπιστημίου. Και το 1981, ο Ράτσινγκερ τιμώρησε έναν ιερέα επειδή πραγματοποίησε θεία λειτουργία σε διαδήλωση υπέρ της ειρήνης, αναγκάζοντάς τον να εγκαταλείψει το σχήμα.

Ο ΜΥΘΟΣ ΤΟΥ ΚΑΤΑΡΑΜΕΝΟΥ ΨΩΜΙΟΥ





Ο μύθος του "καταραμένου ψωμιού" στοιχειώνει περισσότερο από μισό αιώνα την τοπική κοινωνία του Pont-Saint-Esprit, στη Γαλλία, όμως ύστερα από έρευνες ενός δημοσιογράφου το μυστήριο φαίνεται να λύθηκε, αποκαλύπτοντας ένα μυστικό πείραμα...


Όλα ξεκίνησαν το 1951 σε ένα γραφικό χωριό στη Νότια Γαλλία, το Pont-Saint-Esprit, όταν ξαφνικά οι κάτοικοί του άρχισαν να παρανοούν. Τουλάχιστον πέντε άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους και δεκάδες βρέθηκαν έγκλειστοι σε ιδρύματα.


Για δεκαετίες επικρατούσε η άποψη ότι οι κάτοικοι δηλητηριάστηκαν από το ψωμί του τοπικού φούρνου. Σχεδόν 60 χρόνια αργότερα ένας δημοσιογράφος, ύστερα από έρευνα, αποκαλύπτει ότι στην περιοχή πραγματοποιήθηκε ένα πείραμα της CIA με στόχο τον έλεγχο του μυαλού. Συγκεκριμένα, οι αμερικανικές υπηρεσίες φέρονται να εμπλούτισαν τις τροφές των Γάλλων επαρχιωτών με το παραισθησιογόνο LSD, ώστε να μελετήσουν τις αντιδράσεις και να επιχειρήσουν να ελέγξουν το μυαλό.

ΛΥΚΟΙ ΚΑΝΟΥΝ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΜΑΝΑΝΤΖΜΕΝΤ

Στη Γερμανία τα πανεπιστήμια και τα σεμινάρια για τους μανατζερς ειναι κάτι ξεπερασμένο πλέον. Μπορεί να ειναι απαραίτητα αλλά αυτό που κάνει μια ομάδα κοινωνιολόγων ειναι πρωτοποριακό. Παίρνουν εργαζόμενους και τους πάνε σε δάση οπου και μελετούν μαζί της συμπεριφορά των Λύκων. Οι λύκοι ειναι ηγετική μορφή στο δάσος για αυτό και εχουν πολλά να μάθουν οι εργαζόμενοι απο αυτούς

ΤΡΩΚΤΙΚΟ

ΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ ΚΑΙ Η ΝΕΩΤΕΡΗ ΤΕΧΝΗ

Ο Δημήτης Κωνστάντιος είχε ονειρευτεί το Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο ως ίδρυμα ανοιχτό, φιλόξενο και προσβάσιμο στο ευρύ κοινό. Για τον εμπνευσμένο αυτόν επιστήμονα, που βρέθηκε στη διεύθυνση του Βυζαντινού και Χριστιανικού Μουσείου και σε λίγα μόνο χρόνια άλλαξε τη μορφή του τοποθετώντας το σε μια από τις κεντρικές θέσεις του πολιτιστικού χάρτη της πρωτεύουσας, αλλά δυστυχώς έφυγε από τη ζωή πολύ νωρίς, πριν μερικούς μήνες, το Βυζάντιο δεν αντιπροσώπευε τη σκοτεινή περίοδο που εν πολλοίς μάς έχει συστήσει το εκπαιδευτικό μας σύστημα ακολουθώντας τις συμβάσεις που έως πρότινος προέβαλλε η Δυτική ιστοριογραφία.
Ιδιαίτερη βαρύτητα στο ερευνητικό και το μουσειολογικό έργο του είχε όχι μόνο η ανάδειξη της διαχρονίας του βυζαντινού πολιτισμού αλλά και η επίδρασή του σε διάφορες πτυχές της σύγχρονης ελληνικής διαδρομής. Ιστορικής και πολιτιστικής. Μέσα απ' αυτό το σκεπτικό οργάνωσε την τελευταία αίθουσα της μόνιμης έκθεσης του μουσείου ως χώρο που θα φιλοξενεί αποκλειστικά περιοδικές εκθέσεις δίνοντάς της τον θεματικό προσανατολισμό "Το Βυζάντιο και η νεότερη τέχνη". Ο ίδιος δεν πρόφτασε να δει στημένη την πρώτη έκθεση που εγκαινιάζει αυτό τον χώρο, "Το Βυζάντιο και η νεώτερη τέχνη. Η πρόσληψη της βυζαντινής τέχνης στην ελληνική ζωγραφική του α' μισού του 20ού αιώνα», η οποία άνοιξε τις πόρτες της στις 23 Μαρτίου και θα διαρκέσει ώς τις 13 Ιουνίου. Ωστόσο οι συνεργάτες του δεν κρύβουν τη χαρά και τη συγκίνησή τους για το γεγονός ότι η σπορά του βρίσκει πρόσφορο έδαφος προσελκύοντας ήδη μεγάλο αριθμό επισκεπτών.
"Τον Κωνστάντιο τον ενδιέφερε να δείξουμε στο κοινό όχι μονο την ιστορική διαδρομή του Βυζαντίου αλλά και την επικαιρότητά του, αν υπάρχει, στην κοινωνία και την τέχνη σήμερα. Να δείξουμε αν η βυζαντινή τέχνη εμπνέει τη σημερινή τέχνη, τη σημερινή κοινωνία" λέει η ιστορικός τέχνης και επιμελήτρια της έκθεσης, Ιωάννα Αλεξανδρή. Υπ' αυτό το σκεπτικό, η έκθεση παρουσιάζει 50 έργα μερικών από τους σημαντικότερους ζωγράφους του μεσοπολέμου και λίγο πριν, των  Κωστή Παρθένη, Φώτη Κόντογλου, Νίκου Εγγονόπουλου, Γιάννη Τσαρούχη, Σπύρου Παπαλουκά, Σπύρου Βασιλείου, Αγήνορα Αστεριάδη και Πολύκλειτου Ρέγκου, πολλά από τα οποία εκτίθενται για πρώτη φορά. "Μας ενδιέφερε να δείξουμε την επίδραση που άσκησε η βυζαντινή τέχνη στα εικαστικά δρώμενα, από τη στροφή του 20ού αιώνα και μέχρι το τέλος του Β' Παγκόσμιου Πολέμου, καθώς και τους τρόπους με τους οποίους αφομοιώθηκε στο έργο των καλλιτεχνών" λέει η κ. Αλεξανδρή.

ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΓΙΑ ΤΟ ΑΓΙΟ ΦΩΣ

Από τις ιερές τελετές που τελούνται μεγαλόπρεπα τη Μ. Εβδομάδα στην αγία πόλη της Ιερουσαλήμ, η περισσότερο σημαντική τόσο για τη σημασία της όσο και για την παλαιότητά της, η οποία τυχαίνει να είναι τόσο ποθητή και παρηγορητική για τους πιστούς, είναι η ιερή και σεβάσμια τελετή του αγίου φωτός, που τελείται κατά το μεγάλο και υπερευλογημένο Σάββατο στον ίδιο τόπο που έγινε η ταφή και η ανάσταση του Σωτήρα Χριστού. Η ιερή αυτή τελετή, κατά τη διάρκεια της οποίας ο πρώτος ιεράρχης της Σιωνίτιδος Εκκλησίας ή κάποιος άλλος από τους ιεράρχες της δίνει στους πιστούς το άγιο φως που προέρχεται από το Πανάγιο Τάφο, καθιερώθηκε από τους πρώτους αιώνες του χριστιανισμού.
 

ΤΡΩΜΕ ΨΕΜΑΤΑ









ΑΙΩΝΟΒΙΟΣ ΠΕΡΠΑΤΑΕΙ ΔΕΚΑΔΕΣ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΤΗΝ ΣΥΝΤΑΞΗ ΤΟΥ

Ο Ινδός που βλέπετε στην φωτογραφία είναι 106 χρονών και παίρνει κάθε μήνα τη σύνταξή του. Δεν του είναι καθόλου εύκολο όμως.

Κάθε μήνα πρέπει να περπατήσει δεκάδες χιλιόμετρα για να πάει να πάρει τη σύνταξή του. Αυτό γίνεται τα τελευταία 25 χρονιά αφού κανείς δεν τον έχει βοηθήσει να του πηγαίνουν τα χρήματα στο σπίτι και να μην κουράζεται στην ηλικία του.

Ίσως όμως αυτή του η άσκηση να είναι και ένα από τα μυστικά της μακροζωίας του.


ΑΠΟΛΙΤΙΣΤΟ ΣΤΕΚΙ

ΝΕΑ INTERNET TV

Το Internet μας επιτρέπει να σερφάρουμε στις σελίδες με γρήγορες ταχύτητες αλλά μας επιτρέπει να έχουμε και μια σειρά άλλων υπηρεσιών, όπως το Internet TV.

Η Sony με αυτό το σκεπτικό, ενσωμάτωσε στις καινούριες συσκευές της μία τεχνολογία, που τους επιτρέπει να συνδέονται ασύρματα στο δίκτυο φέρνοντας έτσι το internet στην οθόνη του σαλονιού σας.

Την τεχνολογία αυτή την βρίσκουμε σε συγκεκριμένα νέα μοντέλα bravia, Blue Ray Players αλλά και Home theater.

Τώρα πλέον ππορείτε να βλέπετε βίντεο απο το You Tube, να βλέπετε τις ενημερώσεις των φίλων σας σε Facebook και Twitter, να δείτε τον καιρό, ακόμα και να κάνετε τις αγορές σας.

Τέλος η Sony προσθέτει στο μενού της κάποια νέα κανάλια που θα μπορείτε να βλέπετε μέσω internet σε μόνιμη βάση.

ΤΟ ΤΕΦΤΕΡΙ

ΜΑΓΝΗΤΕΣ ΑΛΛΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΗΘΙΚΗ

Ερευνητές εντόπισαν με μαγνητική τομογραφία μια περιοχή λίγο πάνω από το δεξί αφτί η οποία φαίνεται ότι ελέγχει την ανθρώπινη κρίση σε τι είναι ηθικό. Το διαπίστωσαν όταν μπλόκαραν με μαγνητικούς παλμούς την κυτταρική δραστηριότητα στην κροταφοβρεγματική σύνδεση και είδαν ότι άλλαξαν την άποψη των 20 συμμετεχόντων στη μελέτη σχετικά με το τι είναι ηθικώς σωστό και τι λάθος
ΛΟΝΔΙΝΟ Επιστήμονες του ΜΙΤ έδειξαν ότι μπορούν να αλλάξουν την κρίση σε θέματα ηθικής, παρεμβαίνοντας με χρήση μαγνητικού πεδίου σε μια συγκεκριμένη περιοχή του εγκεφάλου.

Οπως σημειώνουν οι ερευνητές στην επιθεώρηση «Ρroceedings of the Νational Αcademy of Sciences», εντόπισαν μια περιοχή που βρίσκεται λίγο πάνω από το δεξί αφτί και η οποία φαίνεται ότι ελέγχει την ηθική. Με χρήση μαγνητικών παλμών οι ειδικοί μπλόκαραν την κυτταρική δραστηριότητα στην περιοχή αυτή, η οποία ονομάζεται κροταφοβρεγματική σύνδεση (ΤΡJ), και είδαν ότι άλλαξαν την άποψη των 20 συμμετεχόντων στη μελέτη σχετικά με το τι είναι ηθικώς σωστό και
τι λάθος.Συγκεκριμένα οι ερευνητές υπέβαλαν τους εθελοντές σε διαφορετικά τεστ που είχαν στόχο να αποτιμήσουν το πώς αντιλαμβάνονταν το σωστό και το λάθος. Για παράδειγμα, σε ένα από τα σενάρια που μελετήθηκαν, οι συμμετέχοντες ρωτήθηκαν πόσο αποδεκτό είναι ένας άνδρας να αφήσει τη σύντροφό του να περάσει μια γέφυρα που δεν είναι ασφαλής.