Μάνοελ Ντε Ολιβέιρα, λοιπόν. Ο αιωνόβιος Πορτογάλος των 102 ετών. Που μόλις ολοκλήρωσε την τελευταία του ταινία με τίτλο «Η παράξενη υπόθεση της Αντζέλικα». Μια ιστορία, όπου νεαρός φωτογράφος με το όνομα Ισαάκ λαμβάνει νυχτερινό τηλεφώνημα. Να προσέλθει πάραυτα σε κάποια οικία. Να φωτογραφίσει μια νεκρή νεαρή με το όνομα Αντζέλικα, η οποία απεβίωσε λίγες μέρες μετά τον γάμο της. Ετσι, ο φωτογράφος καταφθάνει. Ετσι φωτογραφίζει. Και έτσι η Αντζέλικα σηκώνεται από το σάβανό της και τον στοιχειώνει.
«Η τραγωδία προέρχεται από την πραγματικότητα», εξηγεί ο υπέργηρος Μανόλης Ελιάς. Χωρίς βοηθό και χωρίς... εγκεφαλικό. «Αυτά είναι τα όρια του Ανθρώπου. Το Τοπίο δεν αλλάζει. Η Τέχνη δεν αλλάζει. Ο τόπος είναι εκεί. Ατελείωτος. Υπήρχε, υπάρχει και θα υπάρχει. Πέρα από κάθε τεχνολογία και οικονομική κρίση» Και ο θάνατος;
«Αναπόφευκτος. Από τη στιγμή της γέννησης όλοι προς τα εκεί βαδίζουμε. Σημασία έχει να μην υποφέρουμε. Οπως έλεγε ο Τολστόι: "Ο θάνατος ωραία έξοδος"».
Και η ταινία; «Ο πόλεμος, οι Εβραίοι, η μόλυνση του περιβάλλοντος, η οικονομική κρίση που άρχισε από Ελλάδα και θα συμπαρασύρει Πορτογαλία και Ισπανία. Εκτός από την κρίση στην οικονομία υπάρχει απώλεια ιδεών. Η εποχή μας θυμίζει Σόδομα και Γόμορρα. Ομως, για μένα, υπάρχει μια μεγάλη ελπίδα».
Αυτό και το διά ταύτα. Από έναν καλλιτέχνη 102 ετών. Για πάντα Νέος. Μόνο τότε η ελπίδα θα πεθάνει τελευταία!
Τα Νέα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου