Τρίτη 20 Απριλίου 2010

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ Η ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ

Με αφορμή το χθεσινό ατύχημα στα Ψαχνά και με τις ζημιές που σημειώθηκαν από αυτό στην οικία του κ. Δημητρίου Ταυρή, ο κ. Ταυρής δηλώνει στο Messapia News τα παρακάτω:
"Άλλο ένα ατύχημα ήρθε να προστεθεί στα πολλά που συμβαίνουν στη γνωστή στροφή «καρμανιόλα» στην οδό Αβάντων (στροφή στο πρατήριο υγρών καυσίμων AVIN όπου βρίσκεται και η οικία μου), ευτυχώς αυτή τη φορά όχι θανατηφόρο. Στο συγκεκριμένο σημείο βέβαια στο παρελθόν έχουν σημειωθεί στο και άλλα ατυχήματα θανατηφόρα ή μη τα οποία κατά βάση οφείλονταν στην υπερβολική ταχύτητα. Την 31η Μαρτίου 2009 εστάλη από εμένα αλλά και από άλλους κατοίκους της περιοχής έγγραφο προς το Δήμο-τη Νομαρχία και την Αστυνομία που ανέφερε τα παρακάτω:

¨Έχοντας ως αφορμή το πρόσφατο θανατηφόρο αυτοκινητιστικό δυστύχημα που συνέβη την 12 Μαρ 09 επί της οδού Αβάντων στα Ψαχνά Ευβοίας(σχετικό άρθρο στην εφημερίδα Ευβοϊκή Γνώμη της 13 Μαρ 09) θα θέλαμε να διαμαρτυρηθούμε και να προκαλέσουμε την αφύπνιση των αρμοδίων υπηρεσιών της τοπικής αυτοδιοίκησης και της Ε.Α., για ένα σοβαρό πρόβλημα που αφορά όλους τους πολίτες που διαμένουν ή κινούνται είτε πεζοί είτε με οχήματα στην προαναφερόμενη οδό.
Η συγκεκριμένη οδός που είναι η κύρια είσοδος της πόλης από την κατεύθυνση της Χαλκίδας και στην οποία μπορεί εύκολα κανείς να παρατηρήσει πολλούς μανδρότοιχους κατεστραμμένους ή πρόσφατα επιδιορθωμένους καθώς και ένα πλήθος από εικονοστάσια τα οποία πέραν της μνήμης υπενθυμίζουν την επιπολαιότητα κάποιων ασυνείδητων οδηγών, την ατυχία κάποιων πεζών και την αδιαφορία των αρμόδιων υπηρεσιών.
Όπως φαίνεται και στο σχεδιάγραμμα που συνοδεύει την επιστολή, το οποίο είναι τμήμα του σχεδίου πόλεως στο οποίο η περιοχή εντάχθηκε πρόσφατα, πεζοδρόμιο έχει κατασκευαστεί μόνο μέχρι το ύψος της νέας πλατείας. Στη συνέχεια του δρόμου οι πολίτες (μαθητές, σπουδαστές των ΤΕΙ κλπ) αναγκάζονται να βαδίζουν εντός του οδοστρώματος, γεγονός που όπως θα φανεί και στη συνέχεια, τους εκθέτει σε άμεσο κίνδυνο από τα διερχόμενα και με μεγάλη ταχύτητα αυτοκίνητα.
Κυρίως τα οχήματα που κινούνται στην κατεύθυνση Χαλκίδα-Ψαχνά αναπτύσσουν ως επί το πλείστον ταχύτητα σα να κινούνται σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας, δεν υπάρχει καμία σήμανση που να προειδοποιεί ότι εισέρχονται σε κατοικημένη περιοχή και η μοναδική σήμανση περιορισμού της ταχύτητας σε απόσταση 2 περίπου χλμ από το κέντρο της πόλης στο μοναδικό φωτεινό σηματοδότη της διασταύρωσης προς Β. Εύβοια (Αγγ Γοβιός). Έλεγχος από την αστυνομία δεν υφίσταται με αποτέλεσμα μικρά και μεγάλα οχήματα να κινούνται με πολύ μεγάλη ταχύτητα.
Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι ένα πλήθος από τροχαία (πολλά θανατηφόρα) στο συγκεκριμένο δρόμο. Θα έχει ίσως ενδιαφέρον οι αρμόδιοι να ζητήσουν από την τροχαία στατιστικά στοιχεία για την εν λόγω περιοχή. Για να τονιστεί η σοβαρότητα της κατάστασης, αποστέλλονται μαζί με την επιστολή και φωτογραφίες αυτοκινήτων που εισήλθαν στο περιβάλλοντα χώρο της οικίας που σημειώνεται στο σχεδιάγραμμα (Αβάντων 60). Το 1ο συμβάν έγινε τις νυχτερινές ώρες της 27 Απρ 08 και το δεύτερο τις νυχτερινές ώρες τις 12 Μαρ 09 (πρόσφατο θανατηφόρο δυστύχημα). Κατά το 1ο συμβάν το όχημα βγήκε από την πορεία του, κατέστρεψε μανδρότοιχο παρακείμενου οικοπέδου, έσπασε κολώνα της ΔΕΗ, κατέστρεψε το μανδρότοιχο της εν λόγω οικίας και σταμάτησε εντός της βεράντας σε απόσταση ενός μέτρου από υπνοδωμάτιο.
Ο ιδιοκτήτης μετά από αυτό απευθύνθηκε προφορικά, δυστυχώς και όχι εγγράφως, στο Δήμο και την Αστυνομία της πόλης. Ο μεν πρώτος απάντησε ότι ο δρόμος είναι στην αρμοδιότητα της νομαρχίας (άρα δεν μας ενδιαφέρει το θέμα) και υπήρξε διαβεβαίωση ότι το πεζοδρόμιο θα επεκταθεί σύντομα! Η δε αστυνομία δήλωσε αδυναμία ελέγχου λόγω έλλειψης προσωπικού και μέσων (radar)
Με την επιστολή αυτή ευελπιστούμε να υπάρξει κάποια κινητοποίηση από τις αρμόδιες υπηρεσίες ώστε να ληφθούν άμεσα κάποια μέτρα με προτεραιότητα την κατασκευή πεζοδρομίου, την εξυπηρέτηση της συγκεκριμένης περιοχής από αστική συγκοινωνία του Δήμου και σημαντικότερο την αποτροπή οχημάτων να κινούνται με μεγάλες ταχύτητες.
Ο Συνήγορος του πολίτη παρακαλείται αν είναι δυνατό, να μας γνωρίσει αν υφίσταται νομικά δικαίωμα αγωγής προς τις αρμόδιες υπηρεσίες σε περίπτωση που εφόσον έχουν επισημανθεί παραλήψεις και αδιαφορία και δεν ελήφθησαν μέτρα αντιμετώπισης προβλημάτων, προκληθούν μελλοντικά ατυχήματα (αγωγή για θάνατο, σωματική βλάβη, ψυχική οδύνη, βλάβη ιδιωτικής περιουσίας κλπ).
Η παρούσα επιστολή προσυπογράφεται από 34 δημότες που φαίνονται στην συνημμένη κατάσταση, οι οποίοι με ξεχωριστές αιτήσεις, που αποστέλλονται στο Δήμο Μεσσαπίων με τον ίδιο φάκελο, αιτούνται την κατασκευή πεζοδρομίου και την εξυπηρέτηση της οδού Αβάντων με αστική συγκοινωνία¨
Μετά το παραπάνω έγγραφο οι απαντήσεις που πήραμε εγώ με τους υπόλοιπους 34 δημότες ήταν:
  • Από το Δήμο Μεσσαπίων δεν υπήρξε καμία απάντηση παρά μόνο ότι έχει κατασκευαστεί κομμάτι πεζοδρομίου
  • Από το Συνήγορο του Πολίτη ότι υπό προϋποθέσεις και σύμφωνα με τη γενική νομοθετική ρύθμιση (άρθρα 105 και 106 Εισαγωγικού Νόμου Αστικού Κώδικα) προβλέπουν την ευθύνη του δημοσίου προς αποζημίωση των πολιτών που υπέστησαν βλάβη από παράνομες πράξεις και παραλείψεις των οργάνων του. Αποζημίωση μπορεί να δοθεί και για κακή βλάβη σύμφωνα με τις παραπάνω διατάξεις σε συνδυασμό με τα άρθρα 298 και 932 του Α.Μ.
  • Από την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδος/ Γενική Διεύθυνση Περιφέρειας η μόνη απάντηση που δόθηκε με το Αρ Πρωτ 3089 της 30-11-09 έγγραφο ήταν ότι η κατασκευή πεζοδρομίων προβλέπεται σε αστικά τμήματα, των οποίων η αρμοδιότητα συντήρησης ανήκει στους οικείους ΟΤΑ. Όλα τα υπόλοιπα για την επικινδυνότητα του συγκεκριμένου δρόμου μάλλον δεν τους αφορούν.
Μετά τα παραπάνω και παρατηρώντας τα νέα έργα πεζοδρόμησης της περιοχής, πέραν του ότι δεν υπάρχει καμία νέα σήμανση για περιορισμό ταχύτητας, ούτε κάποιο άλλο κατασταλτικό μέσο (ελέγχου τροχαίας με radar κλπ)διαπιστώνουμε ότι γίνεται ταυτόχρονα και διαπλάτυνση του δρόμου, γεγονός που από μόνο του οδηγεί κάποιους απερίσκεπτους οδηγούς να τρέχουν περισσότερο. Μήπως πρέπει να θρηνήσουμε και άλλα αθώα θύματα για να αποφασίσουν οι αρμόδιοι να αφυπνιστούν;"

Δεν υπάρχουν σχόλια: