Κυριακή 15 Αυγούστου 2010

Δύσκολος προορισμός η ανάκαμψη στην ευρωζώνη


Οι εξαιρετικές επιδόσεις της γερμανικής Οικονομίας, δεν είναι εφικτό να διατηρηθούν έως το τέλος του 2010, παρατηρούν έγκυροι αναλυτές, επειδή η δημοσιονομική κρίση στην Ευρώπη, παρά τα δείγματα υποχώρησης, δεν επιτρέπει την κατανάλωση και την πίστωση σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις.
Η ανάκαμψη στην ευρωζώνη είναι προορισμός δύσκολος, γιατί οι επιδόσεις στην Γερμανία  δεν θα παραμείνουν εξίσου δυνατές μέχρι το τέλος του 2010. Η κατανάλωση, εκτός Γερμανίας, είναι χλιαρή και οι εξαγωγές από το Βερολίνο θα μείνουν στα αζήτητα όταν η υπόλοιπη Ευρώπη γεμίζει από προϊόντα γερμανικά, που όμως ο καταναλωτής διστάζει να αγοράσει.

Η ανάπτυξη δεν είναι εξασφαλισμένη για το 2011, ενώ δεν έχει εκλείψει ο φόβος της χρεοκοπίας. Το ευρωπαϊκό ακαθάριστο εθνικό προϊόν, στην καλύτερη των περιπτώσεων, θα αυξηθεί κατά 1,25% και αυτό επειδή η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα παραμένει προσκέφαλο των ασθενών οικονομιών στην Ιρλανδία  και την Ελλάδα.
Σε αντιπαραβολή, οι διαπιστώσεις των αναλυτών δημιουργούν σύγχυση ως προς τις προοπτικές της ευρωζώνης. Η λιτότητα που δεν ευνοεί την κατανάλωση είναι απαραίτητη για την μείωση των ελλειμμάτων αλλά και η αιτία της επιβράδυνσης. Παράλληλα, οι αγορές δεν έχουν πειστεί για την βιωσιμότητα των προγραμμάτων λιτότητας.
Έτσι, η ανάπτυξη στις ισχυρότερες από τις ευρωπαϊκές οικονομίες θα είναι κάτι καλύτερο από μηδενική. Όπως το παράδειγμα της Γαλλίας με ανάπτυξη 0,6%. Τουλάχιστον η ύφεση για τους Γάλλους της αποβιομηχάνισης και τους Γερμανούς της παραγωγικότητας παραμένει φόβος και όχι πραγματικότητα.
Την ίδια στιγμή, ο μέσος Ευρωπαίος καταφεύγει ακόμα και στη νόμιμη απάτη τοκογλυφικών γραφείων για να εξασφαλίσει μικρά δάνεια επιβίωσης. Στη Βρετανία για ένα δάνειο περίπου 350 ευρώ, έχει καταγραφεί ετήσιο επιτόκιο 2500%, δηλαδή χρέος 12.000 ευρώ ή 10.000 στερλινών. Πίστωση που ξεγυμνώσει τις ανισότητες στην Ευρώπη της κρίσης.
Και αν η Ιρλανδία έχει πρόβλημα με την αξιοπιστία των τραπεζών της, η Βρετανία έχει πρόβλημα με την αξιοπιστία των αριθμών της, ειδικά όσον αφορά τις αμυντικές δαπάνες. Από τον αμυντικό προϋπολογισμό των 36,9 δισεκατομμυρίων στερλινών η μείωση που εξετάζεται θα κυμαίνεται ανάμεσα στο 10-20%. Όταν το ευρωπαϊκό τρένο με γερμανική μηχανή αγκομαχά, το βρετανικό βαγόνι, πιο καλογυαλισμένο, δεν κινείται καλύτερα από τα άλλα.
ΑΝΤ1 

Δεν υπάρχουν σχόλια: