Παρασκευή 7 Μαΐου 2010

Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΕΧΕΙ ΑΝΑΓΚΗ ΑΠΟ ΚΡΑΤΙΚΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΑ ΒΡΑΒΕΙΑ

Με αφορμή την απονομή των βραβείων της νεοσύστατης «Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου», και μετά τις δημόσιες δηλώσεις του Προέδρου της, Τάσου Μπουλμέτη, ότι αυτή η εκδήλωση αποτελεί κομμάτι των «Κινηματογραφιστών στην Ομίχλη», η Διασωματειακή Επιτροπή θέλει να επισημάνει τα εξής:


Δεν αφορά την Ελληνική Κινηματογραφία μια τέτοια ιδιωτική εκδήλωση μιας κλειστής περιορισμένης ομάδας, η οποία δημιουργεί αποκλεισμούς στην συντριπτική πλειονότητα των Ελλήνων δημιουργών της κινηματογραφικής κοινότητας. Ενδεικτικά μόνο οι βραβευμένοι που αποκλείονται, βάσει του Καταστατικού της νεοσύστατης «Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου», ξεπερνούν τις 600 προσωπικότητες και μάλιστα, στην πλειονότητά τους, είναι νέοι.



Η κινηματογραφική κοινότητα η οποία γνωρίζει το πρόβλημα, έχει καταθέσει επεξεργασμένες προτάσεις, μετά από βαθειά γνώση και εμπειρία, με συγκεκριμένη πρόταση-σχέδιο νόμου που έχει υποβάλει στο ΥΠ.ΠΟ.Τ. και είναι ανοιχτή να συζητήσει τις τελικές λεπτομέρειες για την πλήρη αναβάθμιση της απονομής των κρατικών κινηματογραφικών βραβείων.



Γι’ αυτό οφείλει το ΥΠ.ΠΟ.Τ., στον νέο Νόμο που ετοιμάζει για τον Κινηματογράφο, να διαμορφώσει έναν σοβαρό, επιτέλους, θεσμό απονομής κινηματογραφικών βραβείων που θα δίνει την δυνατότητα σε όλους, χωρίς αποκλεισμούς.







ΑΝΑΠΑΝΤΗΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ





  •  Γιατί η Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου αποκλείει, με το καταστατικό της, μια μεγάλη ομάδα καταξιωμένων επαγγελματιών και δημιουργών, νέων και παλιών 600 τον αριθμό, που παρά το βραβευμένο τους έργο δεν μπορούν να συμμετάσχουν στην διαδικασία της ψηφοφορίας;



  • Γιατί σαμποτάρισαν τον κρατικό θεσμό του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης τον Νοέμβριο του 2009 και το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης τον Μάρτιο του 2006 με το δήθεν σκεπτικό ότι δεν έχει γίνει ακόμη ο νέος κινηματογραφικός Νόμος;



  • Γιατί στον κατάλογο των μελών περιλαμβάνεται ο εν ενεργεία Πρόεδρος του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, ο χρηματοδότης δηλαδή σχεδόν όλων των ταινιών, δημιουργώντας μια σχέση ομηρίας και για την συμμετοχή συγκεκριμένων προσώπων και για την βράβευσή τους;



  • Γιατί σε μια εποχή οικονομικής κρίσης, χρηματοδοτήθηκε μια φιέστα στο Μέγαρο Μουσικής με άγνωστο προϋπολογισμό και κόστος, με πρωτοφανή επικοινωνιακή καμπάνια;



  • Πως γίνεται από την μία να προσπαθούν οι επικεφαλής της Ακαδημίας να γίνει νέος Κινηματογραφικός Νόμος, να αποδοθεί το 1,5% από τα ιδιωτικά κανάλια και η εκδήλωση να καλύπτεται και να προβάλλεται από ιδιωτικό τηλεοπτικό σταθμό (που δεν αποδίδει το 1,5%) ;;;



  • Γιατί δεν έχει δοθεί στην δημοσιότητα ο κατάλογος με τα ονόματα των ανθρώπων που ψήφισαν τις ταινίες προς βράβευση; Να μάθουμε επιτέλους, ποιοι ψηφίζουν; Ποιο είναι το βιογραφικό τους;

 Η ΔΙΑΣΩΜΑΤΕΙΑΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ

Δεν υπάρχουν σχόλια: